Ingredienser

Coleslaw på Grönkål

För 4 personer

200 g grönkål
4 st morötter
1 dl vitlök- och chilimajonnäs med persilja

Animaliskt fett, ghee eller kokosolja att steka i.

Coleslow på Grönkål

Så här gör du
 

  • Förbered och gör en omgång av vår härliga Vitlök- och chilimajonnäs med persilja. Länk till receptet för majonnäsen finns här
  • Skölj och strimla grönkålen, om det är långa stjälkar på grönkålen så skär bort dem
  • Skala och strimla morötterna på en grönsakssvarv eller riv dem grovt på rivjärnet
  • Fräs samman grönkålen och morötterna i en panna med t.ex. ghee eller kokosolja till de mjuknat något, de ska fortfarande vara lite krispiga
  • Dra av från plattan och låt svalna
  • När grönkålen och morötterna svalnat häll upp i en skål och klicka i vitlök- och chilimajonnäsen
  • Rör om och tillsätt eventuellt lite mer majonnäs beroende på hur krämig du vill ha den
  • Förvara din coleslaw i kylskåpet tills det är dags att servera

Coleslaw på Grönkål 2

Ät och Njut Coleslaw på Grönkål till grillat, i din baguette eller som ett härligt tillbehör på buffébordet!
 
Paleo så gott och så enkelt!
Jenny & Magnus colslow colslowe Paleo paleorecept

Kim 5 augusti, 2014 20:10 - Svara

Spännande 🙂 men vart finner man grönkål nu? Hittar bara färsk kring juletid vilket är jätte tråkigt 🙁
Jätte fin blogg o fantastiska recept ! // Kim 🙂

undervarttak 6 augusti, 2014 17:42 - Svara

Hej Kim

Ja verkligen gott! Vi har odlat egen Grönkål och det är en stor lyx, den är klar nu så det finns garanterat i gårdsbutiker och borde komma snart i butiker.

Magnus & Jenny